Wednesday, February 27, 2013

Kelopak Mata Bergerak-gerak

 risau..risau..risau...kenapa?..kenapa?..kenapa nieee?

hah! tujala yang ada dalam kepala otak aku nie kat tempat kerja tadi, hari ni ja da masuk hari ketiga kalau tak silap kelopak mata sebelah kiri bahagian atas aku bergerak-gerak..macam berdenyut-denyut.., pelik rasa pun ada, tapi alhamdulillah hari nie aku minta tukar dengan kawan sekerja aku untuk pegang mesin, untuk hari ni aku kerja dekat bahagian...!! actly i love my job..tapi tekanan terlalu kuat setiap hari kalau asyik2 jumpa pelanggan yang hanya tahu nak cepat!!  aduhh!!! poneng hah! dunia sekarang semua nak cepat kan?? buat diri ini terkejar2 sahaja..adehh...terpeleset cerita pulak..

oke berbalik semula yaa...:), dalam 2 3 hari ni kelopak mata atas sebelah kiri aku asyik nak bergerak ja..tak taw la kenapa...tapi benda ni buat aku teringat dengan cecita orang tua-tua..yang selalu kata setiap sesuatu itu pasti ada maksudnya..maksud??jeng3....

oleh kerana otak aku nie selalu sangat nak berkarat sebab aku tak sempat nak beli cat tuk cegah karat tu..maka aku pun terlupa lah apa maksudnya kalau kelopak mata kiri sebelah atas bergerak-gerak..ahahah!! jadi....apa yang aku buat ialah...balik kerja, selepas mandi than semua-semua....

aku p dekat2 lappy kesayangan aku ni..pastu aku chek goggle!!! ahahah..kan senang, sekarang segalanya berada dihujung jari anda sahaja yaaa sahabat sekalian alam....

nak tahu apa berlaku ..urm ini dia..sumber daripada : http://www.ecadwinkyasha.com/2012/05/petanda-kelopak-mata-bergerak.html

dalam  blog ni kata : kalau kelopak mata sebelah kiri bahagian atas bergerak maknanya seseorang yang jauh atau dah lama terpisah teringin nak jumpa kita...

what? teringin je?? urmm jumpa je terus kan senang..eheheh!! oh...think positiv is....: oh~ mybe ada perkara yang tak boleh nak dielakkan.., atau belum tiba masanya lagi...maka bersabar la..dan tenangkan hatimu...cuba dengar lagu2 yang membawa music dan irama-irama ketenangan oke:)

dan ketika ini aku sedang mencuba membuka selera makan aku yang asyik2 nak mati>tutt...., dengar lagu yang berirama ketenangan, mencuba pikir sepositiv yang mungkin, dan cuba hendak tidur lena dan bangun dengan segarnya!! walhal aku nie kalau da tidor...tido mati tak ingat dunia...siap dengur2 lagi..ahhahah!! eh! tak oke..lw betul pun aku rasa normal ja..ahah!!

itu saja bah untuk ini malam..., oh ya hari ini aku dengar..ada seseorang cakap "martabatkan lah bahasa kebangsaan dan bahasa ibunda kita!" maka hamba berasa bahawa itu merupakan kata-kata pencuci dan peringatan buat aku untuk hari ini...sangat-sangat berguna dan touch my heart. urm? apa kena mengena?? =.=

layan~ jum ramai-ramai kita tidur have a beauty sleep ya....!positiv!!


0 comments:

Post a Comment