Monday, December 17, 2012

Kenapa Saya Nak Ada Blog

berdasarkan tajuk entry diatas..cewahh! da macam nak buat karangan surat rasmi pulak..=.=
ihih..sambung, kenapa aku nak ada blog?...jawapannya ialah serius!aku memula memang tak taw apa-apa sal blog nie...*saya budak tak taw apa-apa=.=*, tapi sejak aku mula-mula sekali berjinak-jinak dalam dunia laman sesawang nie..(waktu kerajaan menggalakan penggunaan ICT kepada pelajar) aku selalu la terserempak dengan blog-blog yang sangat comel, smart, cantik, simple, yang macam baby blog pun ada..sebab tula ot aku tertarik nak punya blog juga...

sebenarnya kan..aku memang tak reti macam mana nak mulakan create blog nie..aku ambik masa bertahun juga nak ada keyakinan tuk buka blog nie, after aku buka blog nie...agak lama juga aku stop sebab aku memang tak taw nak jalankan blog ni macam mana...wanna someone to teach me how.. tapi tak da sapa pun mampu menolong..mungkin disebabkan faktor latar belakang family ot hidup aku nie kot..selalu keseorangan je...

 lagitu pula..aku buka blog sendiri nie atas sebab nak curhat2 la..., atau nak lepas gian bila tangan aku nie rasa na sangat-sangat menaip..., kowang nak tahu tak? disebabkan kesukaan aku ni adalah menaip, aku sure akan masuk kalau ada pertandingan menaip..macam kat sekolah lama aku dulu..nak kata menang tu tak da la...sebab gabra sangat...tah apa-apa yang ditaip..*boleh pula gabra kan=.=*ahah!!

oke..lagi pula, bagi aku memilik blog..boleh isi masa lapang aku, walaupun aku jenis yang agak slow dalam blog nie, tak kisah la orang terrer blog nak kata apa kat aku...at least aku cuba sesuatu yang baru..aku memang suka mencuba! sesuatu yang mencabar...!walaupun selalu blur-blur..tapi tak pa..ihih!!

than..bila aku try gali otak nie tuk keluarkan idea ..walau hakikatnya idea aku xhebat, sedikit sebanyak boleh lupakan apa-apa masalah dalam hidup nie buat seketika.., :)

pesan saya : tak kira la kamu mahir atau tidak dalam sesuatu bidang atau kerja yang kamu minati, jangan berhenti untuk terus mencuba..biar lambat asal selamat a.k.a faham apa yang kamu lakukan..peduli apa orang kata tentang kamu kerana cuma kamu sendiri yang tahu siapa diri kamu yang sebenarnya..."selamat malam semua"



0 comments:

Post a Comment